Care sunt actele de care ai nevoie pentru a deschide un magazin online?

creare magazin online

Comertul online a devenit o optiune tot mai practicata de tinerii antreprenori romani care vor sa se lanseze in afaceri. Sa infiintezi o firma nu e ceva ce trebuie sa te sperie, sa te faca sa te gandesti multa vreme la alegerea pe care vrei sa o faci. Ca in multe alte domenii, si pentru activitatea in online, pentru creare magazin online, ai nevoie de acte si autorizatii obtinute. Te intrebi acum de ce ai nevoie de o firma? Pentru ca activitatea viitorului tau magazin online trebuie sa fie desfasurata printr-o firma, persoana fizica autorizata, Intreprindere individuala sau Intreprindere familiala. Cateva intrebari si raspunsuri despre creare magazin online, despre cum ai putea sa procedezi si de unde sa incepi vei gasi in randurile ce urmeaza.

Atunci cand esti la inceput de drum in procesul de creare magazin online, la fel ca in cazul unui magazin fizic, unul dintre cele mai importante aspecte pentru a creste vanzarile este felul in care arata vitrina. In cazul nostru, vitrina este chiar website-ul. Dar pana sa ajungem sa amenajam vitrina virtuala, mai trebuie sa stii ce implica entitatea juridica.

Se alege domeniul si denumirea pentru creare magazin online

Forma de organizare juridica 

  • SRL, SRL-D, PFA, II sau S.A. Aici este de analizat necesitatea obtinerii codului de TVA pentru activitatea firmei si modul in care isi desfasoara activitatea. Daca intentionezi sa faci importuri din UE atunci este indicat sa obtii codul de TVA, daca revinzi marfa cumparata din tara atunci la inceput nu trebuie neaparat sa fii platitor de TVA.

Cod CAEN:

  • 4791 necesar pentru comerț online (pentru siguranta si diverse oportunitati aparute pe parcurul timpului se pot adauga si alte coduri CAEN, in functie de specificul activitatii si oportunitatiile gandite in momentul infintarii firmei)

Sediul Social

  • Se aleg si se pregatesc actele pentru infiintare – daca nu detineti un sediu, se face un contract de inchiriere sau contract de comodat cu proprietarul imobilului unde doriti sa aveti sediul social al firmei.

Rezervarea denumirii la Registrul Comertului:

  • Poti face si online sau la Registrul Comertului din localitatea dvs.

Dosarul de infiintare SRL:

  • cartea de identitate a asociatului/asociaților,
  • actele pentru sediul social (acte proprietate, acord comodat, etc),
  • rezervarea denumirii firmei care se face tot la Registrul Comertului
  • actul constitutiv al firmei,
  • daca e asociat unic – declaratie autentificata la notar,
  • specimen de semnatura al asociatului (asociatilor),
  • dovada depunere capital social de minim 200 de lei
  • cererea de infiintare a firmei,
  • eventuale autorizatii de functionare necesare.

Acum poti sa depui dosarul!

Un magazin online facut in mod eficient poate sa ii convinga pe alti oameni ca tu esti cel mai bun in domeniul in care activezi si ca produsele tale merita toti banii pe care ar trebui sa-i scoata din buzunar.

Acestea fiind spuse trecem la domeniul web

Acum ca ai aflat de actele necesare pentru creare magazin online, adica de prima parte peste care trebuie sa treci, vrem sa iti vorbim despre numele domeniului web pe care sa il inregistrezi online. Acesta ar putea fi numele tau de brand sau cuvinte cheie legate de domeniul acestuia de activitate. Daca nu ai un nume de brand noi te putem ajuta sa gasesti o denumire pentru businessul tau, un nume unic, reprezentativ pentru afacerea ta, care poate fi inregistrat la OSIM. Numele domeniului trebuie sa aiba maxim 63 de caractere, insa chiar nu e indicat sa faci un nume cat o propozitie. Cu cat mai concis, cu atat mai usor de retinut. Noi recomandam sa fie intre 4 si 7 litere. Apoi, important este ca acel nume de domeniu pe care vrei sa il alegi sa fie si liber pe registrarul ROTLD.

Promovare pentru noua ta afacere online

Dupa ce ai bifat pasii de mai sus, pentru creare magazin online, dar si dupa ce ai dat drumul site-ului, urmeaza „ademenirea” clientilor. Pentru acest lucru ai nevoie de instrumente de promovare. Principalele unelte cu care te poti promova in randul publicului din Romania sunt: motorul de cautare Google Awords si retelele de Social Media precum Facebook, Youtube, Instagram, Twitter, Pinterest, fiecare retea in functie de specificul targetului tinta.

In cazul promovarii prin Facebook, trebuie sa realizezi o pagina dedicata magazinului tau virtual care sa atraga cat mai multi urmaritori cu care sa interactionezi cat mai des si cu care sa pastrezi o legatura apropiata. Pentru acest lucru trebuie sa concepi strategii de continut, eventual concursuri cu premii sau orice activitate prin care expunerea paginii tale sa creasca.

Tot prin Facebook poti sa investesti anumite sume pentru a expune ofertele tale unui public pe care il alegi foarte strict dupa criterii precum varsta, sex sau locatie.

In cazul promovarii prin Google, metoda gratuita este sa gandesti o strategie SEO pe termen mediu si lung prin care sa-ti indexeze cuvintele cheie specifice magazinului tau (de exemplu: imprimante ieftine) si sa te afiseze Google cat mai sus la cautarile specific magazinului tau. Si in cazul Google aveți si varianta platita, Google AdWords prin care investiti tocmai ca pentru cei care cauta anumite cuvinte pe motorul de cautare, sa li se afiseze intre primele link-uri magazinul vostru online.

Ca specialisti, vrem sa mai stii ca trebui sa foloseste toate canelele de comunicare specifice pentru a te face cunoscut, adica o strategie de promovare omnichannel. In online prin AdWords, SEO, Social Media etc., iar offline prin reclame tiparite, brosuri, flyere, anunturi la radio etc.

E foarte important de mentionat importanta blogului. Aici e locul in care sa publici regulat continut relevant si de calitate legat de afacerea ta online. Google te va rasplati cu indexari, cititorul cu vanzari. Ai grija insa ca atunci cand iti alegi web hosting-ul, sa poti beneficia, printre altele, si de posibilitatea gazduirii unui blog pe server-ul respectiv.

Mai notează ca, toate conturile social media trebuie sa duca catre site-ul tau si vice-versa.

Ca o mica paranteza, nu uita ca „din data de 25 mai, va intra în vigoare Regulamentul european privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date”. Avertizeaza directorul executiv ARMO (principala organizatie a magazinelor online din care fac parte cei mai mari retaileri din ecommerce).

Sa recapitulam! Iti alegi domeniul, hosting-ul, creezi site-ul, il promovezi! Iar daca te impotmolesti undeva pe drumul acesta, ai specialistii de la Eben Advertising pe care sa-i chemi in ajutor. Daca vrei sa afli si mai multe despre cum sa faci o afacere online, nu ezita sa ne contactezi! Continutul site-ului tau va trebui sa fie bine organizat si sa transmita un mesaj puternic. In cel mai scurt timp, oportunitatile vor incepe sa bata la usa.

Mult succes!