Modificari importante la Facebook: se schimba major modul in care se vor vedea postarile

facebook

Facebook este pe punctul de a face probabil cea mai mare schimbare realizata vreodata in feed-ul sau de stiri. Mark Zuckerberg a anuntat o modificare a algoritmului care stabileste ce tipuri de postari sunt afisate cu prioritate utilizatorilor Facebook. Reteaua sociala pe care o conduce va pune mai mult accent pe ceea ce numeste interactiunea sociala semnificativa, in locul consumului pasiv de noutati. Declaratia a fost facuta pe pagina de Facebook a lui Mark Zuckerberg.

Reteaua sociala, care revendica peste 2 miliarde de utilizatori in lume, a fost criticata intens in 2017, fiind acuzata in special ca nu lupta destul de eficient impotriva continuturilor problematice, precum incitarea la ura, apologia terorismului sau stirile false. Dupa modificarea algoritmului de afisare, Facebook ar trebui sa arate mai mult ca o comunitate, in care prietenii sa discute mai multe teme de interes, decat ca un panou cu stiri la care utilizatorii sa priveasca pasiv.

Schimbarea pune accent pe faptul ca vor fi vizibile mult mai multe postari personale ale prietenilor, indiferent ca este vorba de actualizari text, fotografii sau filmari. Zuckerberg este de parere ca interactiunea activa dintre prieteni, cum o numeste, reprezinta viitorul pe termen lung pentru Facebook. „Lumea se simte ingrijorata si divizata, iar Facebook are mult de lucru, pentru a ne proteja de abuzuri si de ura, a ne apara impotriva ingerintelor anumitor tari sau pentru a ne asigura ca timpul petrecut pe Facebook este un timp bine folosit”, a scris Zuckerberg pe pagina sa de Facebook.

„Cercetarile arata ca atunci cand folosim social media pentru a ne conecta cu oamenii de care ne pasa, ajuta la bunastarea noastra. Ne simtim mai conectati si mai putin singuri contribuind pe termen lung la fericirea si sanatatea noastra. Pe de alta parte, citirea pasiva a articolelor sau vizionarea videoclipurilor, chiar daca sunt distractive sau informative nu au acelasi impact pozitiv. Pe baza acestui fapt, facem o schimbare majora a modului in care construim Facebook. Voi schimba scopul echipei noastre si concentrarea acestuia pe directionarea continutului relevant pentru a avea interactiuni sociale mai semnificative” – a mai spus Zuckerberg în postarea sa.

Conducerea Facebook se asteapta ca modificarea algoritmului de afisare sa duca la scaderea timpului pe care utilizatorii il petrec pe Facebook, dar calitatea timpului petrecut va creste. Practic, prin aceasta noua modificare, Facebook alege prietenii in locul stirilor. Alege sa fie mai mult o retea sociala si mai putin o platforma de stiri, stiri care i-au dat atat de multa bataie si i-au atras atat de multe critici in ultima vreme.

Articolele si clipurile care atrag comentarii si like-uri sau care sunt distribuite de utilizatori vor avea o probabilitate mai mare de a fi vizibile, a precizat Facebook intr-un email obtinut de Bloomberg.

“Cercetarile arata ca atunci cand folosim social media pentru a ne conecta cu oamenii care ne intereseaza, poate fi bine pentru bunastarea noastra”.

Cine sunt cei care vor simti intr-un mod negativ schimbarile Facebook din 2018

Faptul ca in ultimii ani continutul public de pe Facebook l-a depasit pe cel postat de prieteni si rude, spune Zuckerberg, a facut ca reteaua sociala sa se indeparteze de la scopul ei initial si anume conectarea utilizatorilor.

Cei care vor avea de pierdut in urma acestor modificari majore vor fi publisherii, site-urile de stiri si diversele afaceri, care-si vor vedea vizibilitatea si conversiile prabusindu-se dupa modificarea de algoritm. Cel mai mult vor avea de pierdut entitatile care au investit resurse importante pentru generarea de continut care sa creeze engagement pe Facebook.

Vor fi mai putine postari de la branduri, pagini si companii media si mai mult de la oameni. De asemenea, vor fi mai putine videoclipuri pe care Facebook le consideră “pasive”. Pentru ca daca oamenii iau legatura cu astfel de informatii pe Facebook, ei nu comenteaza si nu interactioneaza si in alte moduri.

In fapt, Zuckerberg a transmis un mesaj pentru companii (pentru pagini): cine va investi bani, o sa apara in News Feed. Cine nu, va trebui sa stie cum sa creeze continut viral. Este, de asemenea, o poziție previzibila. Era previzibila inca de cand Facebook a experimentat cu Explore Feed. Ce nu vei vedea prea des vor fi mesajele de la branduri, asta daca nu sponsorizeaza. Acum, Facebook concureaza cu Google pentru bani de reclame si tine sa nu piarda trafic. Sunt mii de site-uri dependente de platforma. Sunt mii de branduri dependente de audiența de acolo, o parte din ea crescuta organica.

Schimbarile anuntate de Facebook sunt analizate si de The Verge, sau de alte publicatii internationale care arata ca, desi e tentant sa credem ca acestea au drept scop sa limiteze raspandirea falsurilor si a propagandei prin intermediul platformei, s-ar putea ca acestea sa nu aiba un astfel de efect. Dupa cum arata sursa citata, stirile false se raspandesc, adesea, in mod viral tocmai din cauza implicarii mari pe care o au subiectele mari in randul comunitatilor cu opinii foarte puternice pe o tema sau alta. Aceasta masura ar putea sa intareasca “bulele” Facebook, decat sa le slabeasca, scrie The Verge.

Modificarea algoritmului va avea loc treptat, pe parcursul urmatoarelor luni.

Tu ce parere ai despre modificarile majore, propuse de conducerea Facebook? Te asteptam sa ne scrii parerea ta! Ramai alaturi de noi pentru a afla ce se mai anunta nou in legatura cu acest subiect! Daca te-am ajutat cu aceast articol nu uita sa dai un share si un like! Poate ii ajuti si pe cei care doresc sa descopere noutati in domeniu, si utile pe acest subiect. Iar daca si afacerea ta e prezenta pe Facebook si ai nevoie de ajutor acum cu modificarile aduse, nu ezita sa ne contactezi. Daca ai nelamuriri despre cum sa faci fata noilor modificari, noi iti raspundem imediat!

IMPREUNA GASIM SOLUTIA!!

 

 

 

Related Blogs

articole seo
Posted by Sinziana Staicu | June 27, 2018
Cum te ajuta articolele SEO sa-ti cresti afacerea
Daca vrei rezultate, ia in calcul si varianta de articole SEO. Inainte de a intra in subiectul articolului pe care ti-l propun azi, vreau sa stii de la inceput ca...
top site-uri romania
Posted by Beniamin | March 30, 2018
Top 20 cele mai accesate site-uri de catre utilizatorii romani in anul 2017
Toata lumea stie despre Google sau Facebook ca sunt cele mai mari afaceri dezvoltate online, dar cine stie care sunt ceilalti participanti in top site-uri? A cunoaste trendul in lumea virtuala este, in general,...
Posted by Claudia Calinoiu | March 23, 2018
Piata Digitala in 2018: Romania versus Europa – perspective esentiale cu privire la internet, social media, mobile si ecommerc
Stiati ca mai mult de 4 miliarde de utilizatori folosesc internetul in medie de 6 ore pe zi?  Digitalul a devenit o parte esentiala a vietii noastre de zi cu...