Search Engine Marketing si optimizarea SEO in promovarea online

Prezența unei afaceri în mediul online și promovarea acesteia a ajuns să fie extrem de importantă, pentru a putea atinge succesul mult dorit. Promovarea online a devenit unul dintre cele mai importante și utilizate instrumente  care ajută la  creșterea vizibilității unei firme sau a unui produs, iar odată cu această  creștere se largeste numarul de prospecti care află despre afacerea ta, mai mulți clienți apelează la serviciile tale, și prin urmare, crește profitabilitatea afacerii.

Ce stim despre promovarea online este că se împarte în 2 categorii: SEO (Search Engine Optimisation) și SEM (Search Engine Marketing). Aceste două procese complexe ajută la dezvoltarea și promovarea site-ului iar dacă vrei ca acesta să obțină o poziție cât mai bună în motoarele de căutare, pentru a genera un trafic cât mai ridicat si de calitate e important să știi că aceste două procese reprezintă soluția de care afacerea ta are nevoie.

Dar ce înseamnă SEO și SEM?

SEO reprezintă procesul de maximizare a numărului de vizitatori pe un anumit site web și asigură  faptul că site-ul apare pe lista rezultatelor returnate de motorul de căutare. Despre SEO ca  mijloc de optimizare a site-ului tău, astfel încât să obții un trafic organic (gratuit) de la motoarele de căutare am mai vorbit într-un articol complex pe care îl poți citi  aici.

SEM este strategia de marketing online care presupune obținerea traficului, plătit și neplătit, de la motoarele de căutare. Această formă de marketing pe Internet implică promovarea site-urilor web prin creșterea vizibilității acestora în paginile cu rezultate oferite de motorul de căutare, prin optimizare și publicitate platita. SEO este o parte din SEM, iar SEM merge dincolo de SEO pentru a include traficul plătit. SEM inclunde SEO și CĂUTAREA PLĂTITĂ (poți plăti unul sau mai multe motoare de căutare pentru a lista site-ul tău în lista de rezultate. Ex: Google, Bing, Yandex,…).Traficul este extrem de important, deoarece aduce oameni pe site-ul tău, care caută informații nișate. SEM presupune existența unui buget de marketing online și implică o arie mai vastă de promovare, în care este înglobat și procesul de optimizare SEO.

După cum observam, Search Engine Marketing include tactici precum reclamele plătite (Pay Per Click) și, de asemenea, componente SMM (social media marketing). Dar există anumite situații în care PPC, are mai multe avantaje decât optimizarea SEO. De exemplu: dacă lansezi un site și dorești vizibilitate imediată, este bine să apelezi la o campanie PPC, deoarece este o tehnică care aduce rezultate mult mai rapide decât optimizarea SEO.

Însă, dacă viziunea este pe termen lung și dorești un renume în domeniu, reclamele sponsorizate nu sunt suficiente, deoarece costurile pentru acestea sunt destul de ridicate, iar rata de conversie este, în general, scăzuta. În acest caz, recomandarea noastră este să folosești în paralel o campanie PPC și una SEO.

Cum funcționează căutarea plătită? Dacă ești interesat de o campanie de căutare plătită, iată pașii pe care trebuie să îi urmezi:

–          Începe prin a crea un anunț într-o rețea publicitară precum Google Adwords, LinkedIn, Twitter, Facebook, Yandex… Va trebui să furnizezi informații complete despre afacerea ta și cum vei plăti pentru anunțurile tale.

–          Selectează cuvintele cheie – vei rula anunțuri pe baza acestora. Când utilizatorii caută acele cuvinte cheie, vor vedea anunțul tău. Din acest motiv, este important să selectezi numai cuvintele cheie relevante pentru nișa in care activezi.

–          Licitarea pentru cuvintele cheie – cu excepția cazului în care cuvintele tale cheie sunt foarte unice, vei concura cu alte companii pentru spațiul publicitar. De aceea pentru ca utilizatorii să vadă anunțul tău trebuie sa ai grija la suma maxima pe care esti dispus sa o cheltuiesti pe un click si bugetul maxim de cheltuit setat pe zi.

–          Setează un titlu și o descriere – întrucât anunțul tău va apărea în rezultatele căutării, vei avea caractere limitate atât pentru titlu, cât și pentru descriere. Învață să utilizezi spațiul cu folos

–          Stabiliți bugetul – majoritatea platformelor de publicitate permit setarea unui buget pe zi/sau pe o perioada prestabilita

–          Următorul pas este doar să îți lansezi campania. 

Te întrebi unde apare anunțul tău?

Ai hotărât să difuzezi un anunț pe un motor de căutare, iar acum vrei să știi unde îl vei putea vedea?

Cu Google AdWords anunțul tău va apărea în partea de sus a paginilor cu rezultatele motorului de căutare, dar nu neapărat în prima pagină. Reține că există 4 spații în partea superioară a rezultatelor si inca 3 in partea de jos.  Dacă dorești ca anunțul tău să apară în partea de sus a primei pagini, ai nevoie de un scor de calitate al anunțului mai bun decât cea a concurenților tăi. 

Ce mai trebuie să știți despre SEO este că se împarte în două categorii:

SEO On-Page – se referă la optimizarea propriului site web pentru o vizibilitate maximă în motoarele de căutare

SEO Off-Page – se referă la câștigarea backlink-urilor naturale de la alte site-uri web mai bine cotate si cu o autoritate mai mare

Exemple de SEO On-Page: 

–   Utilizarea corectă a cuvintelor cheie în etichetele de titlu, anteturile și meta descrierile

–   Postarea de articole pe blog cu conținut de calitate, care poate fi schimbat cu ușurință în motoarele de căutare-   Utilizarea de adrese URL optimizate pentru motorul de cautare

–   Optimizarea site-ului, astfel încât să se încarce rapid pe toate dispozitivele-   Stimularea vizitatorilor să distribuie conținutul de pe site in rețelelor sociale.

Exemple de SEO Off-Page: 

–   Crearea unui profil natural de backlink de pe site-urile de calitate

–   Distribuie conținutul tău in retelele sociale-   Obținerea atenției de la oameni influenți/publicatii din domeniul tău (blogeri, vlogeri, ziare localeAcum că știm care este diferența între SEO și SEM, care dintre ele este mai eficientă? În ziua de azi, toate afacerile prezente in online au nevoie de SEO si de promovare online. Acest proces nu mai este o opțiune, iar dacă afacerea ta are un buget mare și un public țintă bine definit, poți profita și de oportunitatiile reclamelor plătite. De avantajele reclamelor plătite ai parte dacă apelezi la SEM: trafic pe site instantaneu, spre deosebire de optimizarea SEO, care aduce rezultate și vizibilitate in timp. Optimizarea SEO  este cea mai rentabilă investiție în mediul online pe termen lung.

Procesul de Search Engine Marketing sau cel de Optimizare SEO face ca site-ul tău să fie vizibil în motoarele de căutare și automat atrage din ce în ce mai mulți clienți, acest lucru fiind absolut necesar pentru orice afacere din mediul online. Pentru a alege cea mai bună strategie, este nevoie să stabilești exact obiectivele și să te asiguri că ele sunt realizabile. Apoi, este important să înțelegi exact care sunt diferențele dintre notiuni, pentru a vedea care dintre ele îți poate facilita implinirea obiectivelor propuse. Reușita afacerii tale are la baza și informarea bună asupra deciziilor pe care le vei lua în timp.

Related Blogs

taxa RoTLD
Posted by Sinziana Staicu | December 15, 2017
Din martie 2018 proprietarii de domenii “.ro” vor plati anual o taxa RoTLD!
Registrul Roman de domenii a anunt introducerea unei taxe anuale de inregistrare si mentenanta de 6 euro (fara TVA), pentru toti cei care detin domenii de internet.ro. Aceasta se va...
campanii adwords eben advertising
Posted by Beniamin | November 28, 2017
Dezvoltă-ți afacerea prin folosirea campaniilor AdWords
Prin campanii AdWords iti dezvolti afacerea din prima luna. Indiferent ca ai ales ca obiectiv cresterea numarului de vizitatori pe site, a vanzarilor online, a numarului de apeluri telefonice sau...
Optimizare SEO si promovare EBEN
Posted by Beniamin | November 24, 2017
Ce este SEO și cu ce îți poate ajuta afacerea să crească?
În fiecare zi milioane de oameni din lumea întreagă caută online. De la bilete de avion, cafenele sau muzee până la mașini de vânzare si servicii de promovare si optimizare...