Google AdWords

De ce sa faci campanii AdWords?

Aceste campanii Adwords iti permit sa afisezi anunturile tale in fuctie de interesele utilizatorilor si totodata in functie de cuvintele cheie pe care acestia le folosesc in cautarea lor pe Google, reprezentand astfel o metoda buna de a aduce vizitatori catre site-ul tau.

 

In fiecare zi, pe Google intra milioane de utilizatori, acesta fiind cel mai folosit motor de cautare, iar tu trebuie sa profiti din plin de acest lucru. Clientii te cauta online, de aceea tu hotarasti cine si cand vrei sa iti vada reclama, cu ajutorul promovarii prin campaniile AdWords.

 

Tipuri de campanii AdWords

Campaniile AdWords reprezinta o modalitate eficienta pentru cresterea vizibilitatii pe Internet si pentru stabilirea unei prezente constante in mediul online.

 

In functie de obiectivele tale, Adwords pune la dispozitie mai multe tipuri de promovare online:
– Search Network – reclame de tip text care sunt asociate paginilor cu rezultate ale cautarii, in functie de cuvintele sau expresiile utilizate in cautare; optimizarea acestor reclame este necesara pentru maximizarea sansei ca cei care le vad sa intre pe site si sa cumpere.
– Display Network – are cea mai mare acoperire, reclamele fiind de tip text, imagine (statica sau animata) sau video, afisate in site-uri partenere Google. Targetarea se poate face pe baza de expresii cheie, interese ale utilizatorilor, teme ale site-urilor partenere sau chiar pe pagini web nominalizate.
– Remarketing – mai este cunoscut si ca retargeting, reclamele fiind de tip text, imagine (statica sau animata) sau video prin care poti targeta utilizatori care au accesat in trecut website-ul tau, afisandu-le anunturi relevante pe web sau cand efectueaza o cautare pe Google si astfel reuseste sa ii aduca inapoi pe site-ul tau sau sa ii fidelizeze cu noi oferte.

– Video ads – reclamele video care se afiseaza pe YouTube, inainte sau alaturi de alte video-uri relevante pentru potentialii clienti sau pe reteaua de website-uri Google.
– Gmail Ads – anunturile publicitare de tip newsletter. Acestea sunt afisate direct in casuta de e-mail de la Google chiar si catre cei care nu si-au oferit adresa lor de e-mail. Anunturile sunt configurate pe baza de criterii geografice si demografice, iar formatul lor poate fi personalizat.
– Mobile Ads – sute de conversii se vad de pe dispozitive mobile iar gestionarea si optimizarea campaniilor de Mobile Ads este necesara atat pe Google Search si Display, cat si pe YouTube.

 

Cum se plateste?

Un lucru important de stiut despre aceste campanii Adwords este ca se plateste doar pentru utilizatorii care dau click pe anunt si acceseaza site-ul. Practic, se plateste doar pentru rezultate.

– CPC (cost per click) – platesti doar cand cineva da click pe anuntul tau. Valoarea unui click variaza in fuctie de cuvintele cheie, relevanta expresiilor, anunturilor si a website-ului tau pentru utilizatorii expusi la anunt. Daca cuvantul cheie folosit este unul pentru care isi fac reclama multe alte firme, este foarte probabil ca acesta sa aiba un CPC mai mare. CPC poate varia de la 0,1 la 4-5 lei/ click.
– CPM (cost per mia de afisari) – platesti pentru fiecare set de o mie de afisari ale anuntului (vizualizari de catre utilizator). Aceasta campanie este o optiune buna pentru firmele care se axeaza pe gradul de cunoastere a marcii, iar pentru cele care se axeaza pe vanzari este mai optim CPC.  In ceea ce priveste costul , puteti seta o sumă licitata CPM maxima (sau „CPM max.”) care reprezinta cea mai mare suma pe care sunteti dispus sa o platiti pentru mia de afisari ale anunţului.
– CPA (cost per achizitie) – reprezinta pretul pe care esti dispus sa il platesti pentru o conversie (o conversie este actiunea pe care doresti sa o faca utilizatorii pe site-ul tau, cum ar fi o achizitie, abonarea la newsletter, o cerere de oferta, completarea unui formular).