Copywriting

Cum te poate ajuta un copywriter sa iti dezvolti afacerea?

Pentru a favoriza vanzarea anumitor bunuri si servicii, este necesara redactarea materialelor publicitare (brosuri, website, e-mailuri, spot publicitar), iar esenta copywriting-ului consta in a determina cititorul sa actioneze. Actiunea consta atat in achizitionarea unui produs sau serviciu, cat si interactiunea cu potentialul client, iar folosirea cuvintelor potrivite si relevante te ajuta sa transmiti mesajul intr-un mod cat mai eficient.

 

Pe masura ce marketing-ul online a evoluat, copywriting-ul a patruns in aproape fiecare industrie. In anul 2018, se estimeaza ca  publicitatea online din Romania va ajunge sa inregistreze o crestere medie anuala de circa 14,6%. In acest fel, publicitatea online va ajunge la valoarea de 141 milioane dolari americani.

 

Copywriter-ul mai este supranumit si “vanzator in scris”, deoarece el imbina arta cu stiinta. Arta consta in selectarea, editarea si construirea acelor cuvinte care nu doar exprima, ci capteaza atentia cititorului pentru a-l convinge sa actioneze asa cum e mai bine pentru produsul/serviciul pe care doresti sa il promovezi, iar stiinta consta in cunoasterea excelenta a limbii de origine si in abilitatea de a putea transpune ideile abstracte in cuvinte care sa exprime concretul. Un copywriter bun stie sa scrie atat stiri cat si povesti sau fabule, dar mai presus de orice, scopul lui final este sa persuadeze si sa vanda.

 

Este important sa te asiguri ca textele compuse contin informatii ce aduc valoare clientului si-l determina sa actioneze, iar pentru asta exista o serie de instrumente gratuite prin care poti masura impactul pe care l-au avut textele tale si care este gradul de conversie. Un exemplu este Google Analytics.

 

Atunci cand redactezi un material de copywriting trebuie sa tii cont de 5 aspecte:

 

⦁ Sa iti cunosti audienta in detaliu pentru a sti exact cui te adresezi si cum poate produsul tau sa satisfaca nevoia targetului tau.

⦁ Sa fii direct si sa exprimi totul in cuvinte cat mai putine.

⦁ Sa stabilesti un singur obiectiv si sa urmaresti sa-l atingi.

⦁ Sa compui un titlu atractiv.

⦁ Sa folosesti verbe de actiune la timpul prezent