Optimizare SEO

Optimizarea SEO este o necesitate in strategia online a businessului
tau

Pentru a-ti aduce site-ul cat mai sus in rezultatele cautarilor pe care le fac cei care au nevoie de serviciile sau produsele tale, optimizarea pentru motoarele de cautare este solutia pentru a fi cat mai vizibil.

 

Ce inseamna SEO?
SEO vine de la Search Engine Optimization (Optimizare pentru motoare de cautare) si este procesul de imbunatatire a volumului sau a calitatii traficului site-ului tau cu ajutorul motoarelor de cautare. Daca site-ul tau face parte dintr-un domeniu cu concurenta mare pe Google, atunci actiunile din partea departamentelor de marketing/dezvoltare/specialist SEO trebuie sa fie facute permanent.

 

Cele 5 beneficii de baza pe care le ofera SEO sunt:

⦁ Indexarea paginilor

⦁ Rankings: pozitionarea cat mai buna a site-ului pe cuvintele cheie care aduc trafic

⦁ Vizitatori pe site

⦁ Sporirea vitezei de incarcare a paginilor

⦁ Conversii

 

     In primul rand, optimizarea implica editarea continutului si codului sursa a paginilor pentru a le mari releventa prin obtinerea unei anumite densitati a cuvintelor cheie si in eliminarea elementelor care impiedica o buna indexare a paginilor web in motoarele de cautare.
Asa cum o sala de nunti nu poate rezista un an doar dintr-un singur eveniment, la fel niciun site nu se poate baza pe cateva cuvinte cheie. Scopul optimizarii este de a atrage trafic organic pe tot parcursul anului, tinand cont de sezonalitati.
Similar, la un site, nu doar cateva cuvinte sunt importante, ci si alti indicatori: vizitatorii organici lunari, calitatea acestora (cei care convertesc), rata de retentie (cei care revin pe site), utilizatorii care folosesc numele site-ului pentru a ajunge la el (cautari de brand). Toti acesti factori se masoara in comparatie cu anul anterior, pentru a tine calcul de sezonalitate (un hotel de litoral nu isi poate compara vizitatorii din ianuarie cu cei din luna august).
Optimizarea nu este doar un proces tehnic ci si unul creativ. De cele mai multe ori pentru a imbunatati un site sunt necesare modificari ale paginilor site-ului, adaugare de text, pagini noi, construire de linkuri – recomandari ce vin de la alte site-uri spre site-ul tau. Toate aceste modificari sunt insa chestiuni mai profunde, unde originalitatea si straduinta pot sa faca o mare diferenta.
Cat despre continut, acesta trebuie sa fie util, de calitate si pe cat posibil, unic.

 

Focusul pe continut unic trebuie orientat catre urmatoarele tipuri de pagini:

⦁ Homepage: prezentarea clara a specificului afacerii si de ce este diferita fata de altele similare.

⦁ Despre noi: utilizatorii trebuie sa capete incredere in firma din spatele site-ului pentru a deveni clienti fideli. Datele de contact si detaliile despre livrare trebuie sa fie clare.

⦁ Paginile de categorii sau sectiuni principale trebuie sa contina descrieri cat mai detaliate si utile.

⦁ Blog: atragerea atentiei asupra categoriilor si produselor de interes prin povesti atractive.

⦁ Linkuri catre site: in ultima vreme, modul in care Google percepe link-urile dinspre alte site-uri inspre site-ul tau s-a schimbat. Daca inainte era importanta cantitatea de link-uri, in acest moment este importanta calitatea lor.

 

La ce ajuta SEO?
Este clar faptul ca SEO ajuta la cresterea profitului,  insa nu doar asta face, impactul lui fiind unul mult mai vast si mai benefic.
Acesta ajuta:
– motoarele de cautare sa isi faca mai bine treaba
– oamenii sa gaseasca informatiile, imaginile, produsele etc. de care au nevoie
– firmele mici sa concureze cu marile companii
– o adevarata industrie de specialisti si traineri sa aiba locuri de munca
– la reducerea cheltuielilor cu promovarea online

 

Asadar, pentru maximizarea profitului sunt necesare investitii periodice, atat in dezvoltare (tehnica si de continut), cat si in monitorizare si consultanta in ceea ce priveste regulile motoarelor de cautare.