Chrome, Firefox si Internet Explorer – ce crezi ca utilizeaza romanii fata de alte tari europene?

browser Internet

Topul preferintelor la capitolul – browser Internet – a inceput cu Internet Explorer, care era lider absolut, la putin timp de cand s-a facut cunoscut.  Atunci, in vremurile de glorie, era folosit de peste 90% dintre utilizatori. Vremea a trecut, iar lucrurile s-au schimbat. Dupa cativa ani a fost detronat de Firefox, dar in final, Chrome a venit si el din urma si a eliminat concurenta din calea sa. S-a impus bine in fata concurentei si tine cu orice pret sa ramana pe locul 1.

In urma unui stidiu asupra tarilor europene din aprilie 2018, Chrome a fost cel mai popular browser Internet. In medie, 58% din pageview-urile de pe PC au fost generate in browser-ul Google. Firefox a fost cel de-al doilea browser in ceea ce priveste pageview-urile (in medie 18%). Internet Explorer s-a clasat pe al treilea loc in clasament cu o medie de 9% printre tarile analizate. Deci, asistam la o rasturnare de clasament.

In aceasta analiza, pe care cei de la GEMIUS au realizat-o, s-a luat in considerare share-ul de pageview-uri in special pe browserele web de pe computere personale si laptopuri. Potrivit cercetarii gemiusRanking, browserele din TOP 3 au fost Google Chrome, Mozilla Firefox si Microsoft Internet Explorer.

Peste 80% din pageview-urile din Turcia au fost generate in Chrome

Chrome a fost cel mai des folosit browser Internet pe PC in regiunea analizata. Mai mult de jumatate din pageview-uri au provenit din browser-ul Google. Chrome a generat cel mai mare share in Turcia, aproximativ 83%. Moldova s-a clasat pe cel de-al doilea loc in clasament cu un share de 76%, iar locul trei este Bosnia si Hertegovina cu un rezultat cu doar un procent mai mic fata de Moldova.

Romania (69%) si Serbia (67%) inchid clasamentul TOPULUI 5.

In Luxemburg se inregistreaza cel mai mic share al Chrome-ului. Aici, browser-ul Google a remarcat 27% pageview-uri. De asemenea, Luxemburg-ul a fost singura piata in care Google Chrome nu a fost clasat pe primul loc. Pe teritoriul Benelux, primul loc a fost luat de Firefox cu un share de 28%.

Internet Explorer- browser-ul celor din Luxemburg

 

 

Internet Explorer s-a clasat pe locul 3 in clasamentul de popularitate ale browserelor web pe PC in toate tarile analizate. In aprilie 2018 browser-ul Microsoft a fost foarte remarcat în tarile Benelux-26% in Luxemburg si 16 % in Belgia. In Republica Ceha aproape o cincime din pageview-uri au provenit de pe Internet Explorer. Estonia (15%) si Portugalia (14%) au inchis topul 5 al tarilor cu cel mai mare share al utilizarii de Internet Explorer. In Moldova, unde Google Chrome a inregistrat unul dintre cele mai mari rezultate din tarile analizate, doar 1% din pageview-uri au fost generate in browser-ul Microsoft.

Polonia- cel mai mare share de pageview-uri in browser-ul Firefox

In ciuda faptului ca Firefox este browser-ul numarul unu in Luxemburg, browser-ul Mozilla a remarcat cea mai mare cota din Polonia. Peste o treime din pageview-urile poloneze de pe PC au provenit de pe Firefox. In Ungaria, browser-ul Mozilla a inregistrat un rezultat similar cu cel al Luxemburg-ului, 27%. Ultimele doua locuri in TOP 5 au apartinut Sloveniei si Bulgariei. Rezultatele din cele doua tari au fost usor diferite-24%, respectiv 23%. In aprilie, browser-ul Firefox a inregistrat cel mai slab rezultat in Turcia. Doar 4% din pageview-urile turcesti au fost generate in browser-ul Mozilla.

Sursa: www.gemius.com

 

Tu ce browser Internet folosesti si de ce?

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

promovare Facebook
Posted by Beniamin | octombrie 19, 2018
Afla de la noi de ce iti respinge Facebook reclamele. Ce trebuie sa faci
Faptul că Facebook devine din ce în ce mai selectiv și mai riguros în ceea ce priveste modul de utilizare a serviciului său de publicitate – Facebook Ads, nu mai...
logo
Posted by Sinziana Staicu | octombrie 11, 2018
De ce e important pentru logo-ul brand-ului tau sa fie in format vectorial?
De ce e important pentru logo-ul brand-ului tau sa fie in format vectorial? Valoarea unui logo vectorial se bazeaza pe flexibilitatea si scalabilitatea acestuia. Flexibilitatea unui logo vectorial este data de...