Ce este SEO și cu ce îți poate ajuta afacerea să crească?

Optimizare SEO si promovare EBEN

În fiecare zi milioane de oameni din lumea întreagă caută online. De la bilete de avion, cafenele sau muzee până la mașini de vânzare si servicii de promovare si optimizare SEO. Asta înseamnă că sunt milioane de oportunități pentru ca și afacerea ta să apară în căutările potențialilor clienți. Pentru ca Google să includă site-ul companiei dumneavoastră ca fiind unul dintre cele mai bune rezultate, de fiecare dată când utilizatorii folosesc anumite cuvinte cheie, tot ce trebuie să faceți este să apelați la tehnicile de optimizare SEO.

Ce este SEO?

Search Engine Optimization se traduce prin optimizarea conținutului online pentru motoarele de căutare, care are drept scop mărirea traficului organic al unui site. Această știință, relativ nouă, implică un set de operații efectuate de echipa de promovare în sensul creșterii pozițiilor unui site web în lista de rezultate ale căutărilor, pentru anumite cuvinte sau expresii cheie, interesante și relevante din punct de vedere al afacerii respective.

Tehnicile SEO ajută motoarele de căutare să-ți înțeleagă mai bine oferta. Asta înseamnă că atunci când cineva caută cuvinte asociate afacerii tale, ai șanse mai mari să apari în rezultatele lor. Motoarele de căutare apreciază cel mai mult conținutul unic, relevant și antrenant. Daca vrei să atragi noi clienți pentru afacerea ta online, primul pas e cercetarea cuvintelor cheie.

Ce mai trebuie să știți este că există două părți ale forței SEO și anume: White hat și Black hat.

Tehnica White hat SEO

Trebuie să vă hotărâți de la început ce vă doriți de la afacerea dumneavoastră: un profit cât mai rapid prin mijloace neprofesionale sau menținerea pe piață și fidelizarea clienților pentru un termen îndelungat, care evident vă va face să va bucurați și de profit.

Tehnicile „white hat” dezvoltă conținut de calitate pentru utilizatori, făcându-l ușor accesibil pentru ei, ceea ce îl face atractiv și pentru motoarele de căutare. White hat nu doar inserează un cuvânt-cheie, ci și atasează la el un conținut ce il complementează. Dacă alegeți să faceți SEO în acest mod, afacerea dumneavoastră online va supraviețui pe termen lung.

Tehnica Black hat SEO

Acest tip de SEO se concentrează pe optimizarea conținutului numai pentru motorul de căutare și nu ia în considerare cu adevărat dorințele și nevoile utilizatorului. Astfel, se pot creea pagini cu conținut superficial și fals, doar pentru a se poziționa printr-un cuvânt cheie. Cu ajutorul acestei tehnici poți  ocoli anumite reguli si metodologi ale algoritmelor doar pentru a te clasa mai bine, numai că reputația va avea cel mai mult de suferit, iar prin astfel de metode nu ai cum să construiești ceva durabil în viitor.

Optimizarea SEO este o investiție utilă și profitabilă pe termen lung, deoarece rezultatele sunt evidente, cuvintele cheie având cresteri vizibile care genereaza o rata de conversie mai mare la un cost mai mic. Prin optimizarea SEO se urmarește situarea în topul rezultatelor de pe prima pagină în motorul de căutare Google, ceea ce înseamnă că investițiile pe care dumneavoastră le faceți în aceste servici pot genera in timp venituri substantiale si de cea mai buna calitate: organice.

Optimizarea On-Page

Clasarea în Google și alte motoare de căutare depinde de tehnicile de optimizare on-page și off-page. Tehnicile de optimizare on-page sunt esențiale pentru clasamentul natural în motoarele de căutare. Printre cele mai importante tehnici amintim scrierea cu atenţie a titlurilor şi descrierilor, eliminarea erorilor, îmbunătăţirea vitezei de încărcare a site-ului, prelucrarea imaginilor, optimizarea structurii de adrese URL şi de legături interne, folosirea cu moderaţie a reclamelor, etc.

Tehinca de optimizare Off-Page

Această tehnică constă în folosirea cuvintelor cheie prin intermediul ancorelor de text pentru a obține cât mai multe linkuri relevante către pagina ta. Motorul de căutare Google (si nu numai, depinzand de audienta) pune accent pe optimizarea off-page și o consideră cel mai important factor pentru a clasa site-ul tău. Optimizarea off-page este legată de autoritatea site-ului de unde primesti linkul, astfel fiecare link către pagina ta este un vot în plus pentru popularitatea paginii tale.

De ce ar trebui să faci SEO cu o agenție?

  • Pentru că totul este într-o continuă schimbare, nici optimizarea SEO nu este o știință fixă. Cu siguranță un profesionist vă va spune că nu există o scurtătură atunci când vă propuneți să urcați un website în rezultatele motoarelor de căutare. Nici noi nu recomandam scurtaturile pentru ca algoritmul Google evolueaza constant, și mai devreme sau mai tarziu veți avea de pierdut.
  • Dacă nu aveți o companie sau un brand foarte mare ar trebui să externalizați serviciile de SEO pentru site-ul dumneavoastră. Brandurile și companiile mari au un buget suficient de mare pentru a putea susține campania de promovare, având controlul total intern pentru tot ceea ce înseamnă acest lucru. Însă, pentru cele mai multe companii, SEO făcut in house de o persoana care mai face si altceva pe langa optimizare, nu este cea mai bună varianta.
  • Indiferent de serviciile alese, agenția trebuie să ofere rezultate. În caz contrar, nu primește recomandari și mai grav, își creează o reputație negativă, care în timp duce la lipsa efectivă de clienți, urmată, evident de  faliment.

Când trebuie sa apelez la o agenție?

  • Când aveți nevoie de servicii de link building.
  • Când aveți un proiect pe termen lung, vă doriți să dezvoltați un brand și întelegeți că rezultatele necesită timp.
  • Când considerați că aveți nevoie de o strategie pe termen lung.
  • Când considerați că aveți nevoie de consultanță pentru conversii și design (UX – experienta utilizatorului)
  • Când aveți deja o experiență online și întelegeți că trebuie să lucrați cu profesioniști.

Cam așa stau lucrurile. Căutările pe Google sunt simplu de folosit și mulți o facem zilnic. Dar ce se întâmplă în spatele cortinei este în continuă schimbare. Pentru a-ți promova online site-ul, trebui să știi pe ce pun preț motoarele de căutare.

Asigură-te că site-ul tău oferă aceste lucruri. Procesul SEO nu se termină niciodată pentru că trendurile apar și dispar. Oamenii își schimbă comportamentul și motoarele de căutare evoluează permanent iar pe tine te interesează ce impact au aceste schimbări asupra site-ului și cum poți atrage trafic organic.

Daca site-ul pe care il detineti are nevoie de un boost si o crestere in motoarele de cautare, contacteaza echipa Eben Advertising pentru un audit SEO gratuit.

Related Blogs

Posted by Beniamin | octombrie 19, 2018
Afla de la noi de ce iti respinge Facebook reclamele. Ce trebuie sa faci
Faptul că Facebook devine din ce în ce mai selectiv și mai riguros în ceea ce priveste modul de utilizare a serviciului său de publicitate – Facebook Ads, nu mai...
logo
Posted by Sinziana Staicu | octombrie 11, 2018
De ce e important pentru logo-ul brand-ului tau sa fie in format vectorial?
De ce e important pentru logo-ul brand-ului tau sa fie in format vectorial? Valoarea unui logo vectorial se bazeaza pe flexibilitatea si scalabilitatea acestuia. Flexibilitatea unui logo vectorial este data de...