Ce este mai exact Rata de Interactiuni de pe Facebook

rata de interactiuni facebook

Social Media vine la pachet cu multe reguli de respectat, incat e aproape imposibil sa le stii pe toate, mai ales intr-un mediu in care fiecare retea sociala schimba saptamanal cate ceva. Facebook sau rata de interactiuni Facebook este un fenomen despre care ar fi bine sa se discute la modul cel mai serios. Afacerile, fie ca vorbim de cele care se afla la inceput de drum sau brandurile deja consacrate, au devenit tot mai constiente de eficacitatea prezentei lor in retelele de social media.

Vorbim astazi despre metricele pe care trebuie sa le urmarim pentru a atinge succesul in campaniile de promovare pe Facebook a unei pagini de business. Unul dintre cei mai relevanti metrici este Facebook Engagement, care este foarte usor de vizualizat prin accesarea Facebook Page Insights . Foarte important de retinut este faptul ca vorbim de pagini de Facebook, nu de profile de Facebook – acestea din urma nu dispun de aceasta unealta. Rata de interactiuni Facebook sau engagement rate este un metric util pentru a masura calitatea continutului pe care il postezi pe pagina de Facebook. De exemplu, iti ofera posibilitatea de a compara interactiunea a doua postari care au ajuns la un numar diferit de utilizatori.

Pe masura ce baza fanilor creste in timp, poti masura calitatea audientei tale afland cu care din continutul postat interactioneaza cel mai mult utilizatorii.

Informatiile oferite de Facebook Insights dezvaluie atat totalul utilizatorilor unici care interactioneaza cu postarilor tale, cat si impactul organic al acestora. Acest lucru permite administratorului paginii (doar el are acces la aceste rezultate) sa calculeze rata de interactiuni Facebook in functie de like-uri, distribuiri si comentarii.

Rata de interactiuni Facebook (engagements) se poate masura sub doua forme:

  • Interactiunile absolute
  • Rata de interactiuni

Cu interactiunile absolute, este important sa cunoastem efectul diferitelor tipuri de implicare. De exemplu, cand o persoana da like unei postari de pe pagina ta, sunt sanse mari ca acest eveniment sa apara in cronologia (news feed) prietenilor lui, ceea ce inseamna o constientizare mai crescuta a brandului tau.

De asemenea, pentru comentarii si acțiuni – toate acestea sunt virale prin natura lor. Clickurile la postari pentru a fi vazute la dimensiunea completa, sunt importante, dar non-virale in natura, deci nu va fi atins unul dintre punctele forte ale Social Media. Mai jos aflam cum tratam aceste tipuri diferite de engagement:

Interactiuni absolute:
  1. Interactiuni active = numarul de like-uri, comentarii si distribuiri (de natura virala)
  2. Interactiuni pasive = numarul de clickuri la postare, clicku-uri pe linkuri, vizualizari la video, clickuri la imagine (non-virale)
  3. Interaciuni totale = interactiunile active + interactiunile pasive

Interactiunile totale sunt o masura a actiunilor pe care oamenii le iau pe pagina ta, si ar trebui inregistrate cel putin o data pe luna, pentru a va asigura ca oamenii raman conectati la continutul paginii. Acest lucru va raspunde la urmatoarea intrebare: A fost continutul din ultima luna mai interactiv decat in urma cu o luna?

Interactiunile pasive sunt o masura a consumului de continut. Oamenii nu vor sa se stie ce fac, dar, mai bine spus, ei nu stiu ce fac. Acest lucru ar putea fi important daca obiectivul tau este de a aduce persoane pe site, prin includerea de linkuri in postari catre acesta.

Interactiunile active sunt o masura a modului in care conținutul este accesibil. Cand oamenii apreciaza, distribuie sau comenteaza, fac acest lucru in fata prietenilor, astfel incat continutul tau, are sansa de a fi vazut si de cei care nu fac parte din comunitatea ta.

Acestea fiind spuse, daca vei intelege mecanismul de functionare a tuturor retelelor de socializare, vei stii ce impact vor avea asupra afacerii tale. Din ratiuni evidente, este recomandat un focus major pe interactiuni decat pe atragerea de like-uri la pagina de Facebook. Daca acest indicator este peste medie, like-urile vor veni in mod natural ca o consecinta.

Care sunt tacticile care considerati ca pot creste numarul interactiunilor de pe pagina de Facebook?

Daca aveti intrebari cu privire la cresterea rezultatelor obtinute din promovarea pe Facebook, contactati-ne aici.

 

Related Blogs

browser Internet
Posted by Beniamin | octombrie 31, 2018
Chrome, Firefox si Internet Explorer – ce crezi ca utilizeaza romanii fata de alte tari europene?
Topul preferintelor la capitolul - browser Internet - a inceput cu Internet Explorer, care era lider absolut, la putin timp de cand s-a facut cunoscut.  Atunci, in vremurile de glorie,...
promovare Facebook
Posted by Beniamin | octombrie 19, 2018
Afla de la noi de ce iti respinge Facebook reclamele. Ce trebuie sa faci
Faptul că Facebook devine din ce în ce mai selectiv și mai riguros în ceea ce priveste modul de utilizare a serviciului său de publicitate – Facebook Ads, nu mai...
logo
Posted by Sinziana Staicu | octombrie 11, 2018
De ce e important pentru logo-ul brand-ului tau sa fie in format vectorial?
De ce e important pentru logo-ul brand-ului tau sa fie in format vectorial? Valoarea unui logo vectorial se bazeaza pe flexibilitatea si scalabilitatea acestuia. Flexibilitatea unui logo vectorial este data de...