Cum te ajuta recenziile online sa vinzi mai mult

recenzii online

Articolul de azi pleaca de la studiul american Local Consumer Review Survey 2017, realizat de BrightLocal care a prezentat faptul ca, review-urile determina reputatia unui brand in mediul online si influenteaza comportamentul consumatorilor vizavi de produsele si serviciile companiei respective. Chiar si Google a dezvaluit importanta pe care o au aceste recenzii in mai multe tipuri de cautari.

Pentru ca traim in era internetului, 92% dintre consumatori citest recenzii online inainte de a lua decizia finala de cumparare. Din 2014 procentul este intr-o continua crestere.

Cum sa ceri recenzii

Cei care detin si desfasoara o afacere in online isi doresc recenzii bune. Asta nu mai e nicio noutate. De ce? Pentru ca 42% nu cumpara de la cei care afiseaza mai putin de 3 stele, si numai 5% sunt interesati să contacteze o afacere cu rating o stea. Capata sens de ce afacereile au pornit in goana dupa recenzii bune, nu?

Recenziile construiesc increderea pe care un viitor client o poate acorda unui brand. Daca tu ca afacere poti demonstra ca ai o linie de clienti satisfacuti, vei castiga mai usor si increderea unui nou client, care e in cautare de calitate.

Am amintit si ca recenziile bune ajuta si la SEO?

Ei bine, sa stii ca ajuta! Google vede o recenzie noua ca pe un continut nou al site-ului, iar cu cat strangi mai multe recenzii bune, cu atat mai bine vei arata in ochii lui Google. Si cine nu vrea sa fie apreciat de Google? 🙂

Dar, pentru a obtine cat mai multe recenzii bune, trebuie sa stii si cum sa le ceri!

CUM SA CERI RECENZII: E-MAIL SAU WHATSAPP

Trimite email de cerere review clientilor care au comandat si au primit produsele/serviciile tale. Foloseste apoi testimonialele pentru a creste gradul de incredere al potentialilor clienti in site.

Mai nou, tot mai multe companii trimit aceste cereri prin mesaje SMS sau WHATSAPP. Desi aceastea au o rata de deschidere incredibil de mare, destinatarii evita sa raspunda. Pe cand e-mailul are de obicei o rata de raspuns mai mare.

CUM SA CERI RECENZII: Review Software

Aceasta este chiar o veste buna: odata ce te-ai decis asupra unui plan de actiune pentru a obtine recenzii, exista modalitati de automatizare a procesului.

Adica, nu trebuie sa trimiti e mailuri individuale sau sa angajezi pe cineva care sa apeleze fiecare client. Puteti investi in acest review software care va face treaba in locul tau. Cele mai multe ofera raportarea si monitorizarea in timp real a tuturor recenziilor primite si permit sa raspundeti cat mai repede la comentariile negative. Puteti alege daca doriti recenzii imediat dupa efectuarea platii, prin e-mail automat sau prin comenzi telefonice. Take Shopper Approved sau Birdeye ar fi doua exemple de software.

Ce nu e recomandat sa faci

Ar putea fi tentant sa soliciti recenzii si sa vrei sa oferi ceva in in schimb, dar afla ca Google nu va aprecia deloc aceasta intentie.

Si foarte important! Nu uita de canalele Social Media. Sunt o mina de aur pentru recenzii! Studiul mai sus amintit arata si faptul ca Facebook este platforma de review-uri care beneficiaza de cea mai mare cota de incredere, detronand chiar si Google. Astfel, nu poti decat sa tragi concluzia ca, atunci cand primesti un val de recenzii negative, te confrunti cu o grava lovitura de imagine, care poate duce la diminuarea numarului de vanzari, precum si a increderii clientilor sau colaboratorilor.

Daca nu stii de unde sa incepi, verifica Google Analytics si vezi care sunt site-urile care aduc cel mai mare trafic. Acestea sunt site-uri pe care trebuie sa va concentrati asupra colectarii de recenzii. Consumatorii nu vor sa vada review-uri negative despre un business – 86% dintre ei sunt influentati in decizia de cumparare de catre recenziile negative.

Conform analizei realizate de site-ul moz.com, recenziile s-au clasat pe locul al cincilea în clasamentul factorilor de ranking care influențează motoarele de căutare.

Agentia de marketing Webrepublic a publicat un infografic interesant despre recenziile online care arata ca vanzarile produselor care au recenzii online sunt cu 200% mai mari decat ale produselor care nu beneficiaza de o parere onesta din partea celor care le-au testat. Acesta este si motivul pentru care mai multe magazine online, mai mici sau mari, revin cu un e-mail (sau doua) catre clientul caruia tocmai i s-a livrat un produs in care i se cere parerea cu privire la produsul respectiv si il invita sa lase o recenzie.

Iti voi multumi daca imi lasi mai jos comentariul tau.  🙂 Si daca ti se pare util, te invit sa dai articolul si mai departe!

Recenzii bune sa aveti!

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

Posted by Beniamin | octombrie 19, 2018
Afla de la noi de ce iti respinge Facebook reclamele. Ce trebuie sa faci
Faptul că Facebook devine din ce în ce mai selectiv și mai riguros în ceea ce priveste modul de utilizare a serviciului său de publicitate – Facebook Ads, nu mai...
logo
Posted by Sinziana Staicu | octombrie 11, 2018
De ce e important pentru logo-ul brand-ului tau sa fie in format vectorial?
De ce e important pentru logo-ul brand-ului tau sa fie in format vectorial? Valoarea unui logo vectorial se bazeaza pe flexibilitatea si scalabilitatea acestuia. Flexibilitatea unui logo vectorial este data de...