5 motive pentru care sa pornesti o campanie de remarketing

campanii remarketing google adwords

De cate ori nu vi s-a intamplat sa intrati pe un site pentru a cauta anumite produse, iar mai tarziu, in alte navigari pe Internet, sa va apara produsele cautate pe site-ul initial, pe mai toate site-urile vizitate ulterior? Asta inseamna ca ati avut de-a face deja cu remarketing-ul si retargeting-ul. Despre acest tip de campanie si cum poti sa iti cresti vanzarile vom vorbi în acest articol.

Ce este remarketing-ul si cum il folosim?

Aceast instrument de marketing online va ofera posibilitatea sa va adresati utilizatorilor care au mai accesat site-ul. Dar si pentru cei care au mai folosit aplicatia dumneavoastra. De exemplu, daca un utilizator a parasit site-ul fara a cumpara un produs sau serviciu pe care il oferiti, remarketing-ul va ajuta sa luati din nou contact cu persoana respectiva. Va afisa anunturi relevante pe diferite dispozitive. Remarketing-ul poate fi o componenta strategica a publicitatii dumneavoastra, indiferent ca doriti sa stimulati vanzarile, sa cresteti numarul de inregistrari sau sa sporiti gradul de cunoastere a marcii.

Retargeting si remarketing inseamna unul si acelasi lucru: o modalitate de a targeta cu anumite mesaje publicitare o anumita audienta definita pe baza unui comportament pe care l-a avut anterior, pe un site vizitat. Altfel spus, remarketing-ul se bazeaza pe cookies-urile plasate in browser-ul vizitatorului unui site. Pentru ca atunci cand acesta viziteaza alte site-uri, bloguri, etc. ale unor publisheri ce afiseaza bannere prin Adsense sau alte platforme de retargeting, sa fie intampinat cu bannere personalizate ce ii reamintesc utilizatorul de vizita pe site-ul respectiv.

Scopul remarketing-ului nu e sa creasca notorietatea, desi se poate folosi si pentru asta, dar relevant pentru remarketing este numarul de click-uri si mai ales rata de conversie, cate persoane au dat click pe banner si au cumparat produsul. Remarketing-ul poate fi considerat ca o invitatie de cumparare a produselor vizualizate anterior. Scopul este sa-i readuci inapoi pe cei deja familiarizati cu brandul tau. Iar apoi, sa le oferi exact ceea ce ei cauta, inaintea concurentei, crescand astfel rata de conversie.

Important de stiut!

Un site care vrea sa implementeze o campanie de retargeting trebuie sa introduca codul de remarketing pe toate paginile site-ului. Acesta va inregistra un cookie in browserele userilor care intra pe ele. Astfel, cei care doar intra pe respectivul site si pleaca fara sa intreprinda vreo actiune, sunt identificati. Iar apoi urmeaza sa li se afiseaza reclame personalizate pe urmatoarele site-uri pe care vor naviga. In acest fel multi dintre acestia se reintorc si isi lasa datele pentru a profita de o eventuala promotie sau vor plati pentru un produs sau un serviciu. Cu siguranta, ai avut ocazia sa te familiarizezi cu fenomenul, atunci cand ai cautat un produs online si apoi ai fost urmarit timp de cateva zile, saptamani sau chiar luni bune, de reclamele companiei, neintelegand de unde stie ceea ce te intereseaza pe tine.

Care sunt motivele pentru care ar trebui sa alegi sa utilizezi acest serviciu de remarketing?

• Are cost redus pe afisare
• Are o rata de conversie buna
• ROI(randamentul investitiei) imbunatatit
• Targetarea este precisa
• Cost redus de branding

Stabilirea unei campanii de remarketing nu e deloc grea. Cat timp intelegi elementele de baza, totul este simplu. Exista platforme care sunt gata sa va ajute sa va eliminati obiectivele care privesc rentabilitatea investitiei. Cu ajutorul acestor platforme, utilizatorii pot plasa un cookie pentru a localiza utilizatorii, astfel incat sa le monitorizeze comportamentul sau sa faca presiuni asupra intentiei de cumparare. Aceste platforme va permit sa lucrati mai mult timp la partea de strategie și branding in timp ce ele se ocupa de partea tehnica.

Care sunt principalele platforme pe care le puteti utiliza?

Campaniile de retargeting pot fi construite pe mai multe platforme pentru a fi afisate pe diverse canale, astfel incat sa ajungi exact pe site-urile unde audienta ta petrece mult timp online.
• AdRoll
• Chango
• Perfect audience
• Triggit
• ReTargeter
• Google Adwords
GOOGLE – Serviciul poate fi setat usor din interiorul contului dvs. Google AdWords. Tot ce trebuie sa faceti este sa adaugati tag-ul de remarketing pe site-ul dvs., sa va creati anunturile, sa configurati campania si sa va dezactivati. Google ofera optiuni de directionare foarte simple. Puteti viza persoane in functie de actiunile lor, de timpul de vizita si de paginile specifice pe care le-au vizitat.

De ce sa apelazi la acest serviciu?

Interactiunea repetata a vizitatorilor prin remarketing cu brand-ul este un factor important in procesul de cumparare. Vizitatorii retargetati iti recunosc brandul si raspund mai bine la anunturi, fiind mai predispusi sa intre pe site. De aici rezulta click-uri si rezultate mai ieftine, pentru ca platesti doar cand utilizatorul da click pe anunt. Plata nu se face in functie de numarul de afisari. E posibil ca unii vizitatori sa te uite dupa prima lor vizita. Insa, remarketing-ul se asigura ca acestia te vor tine minte si te vor lua in considerare atunci cand vor avea nevoie de servicii sau produse ca ale tale. Totodata, notorietarea brandului va creste si ea.

Retargeting-ul este foarte eficient atat pentru companiile mari, cat si pentru cele mici, deoarece creste foarte mult notorietatea brandului. De aceea, nu uita sa incluzi in mesajele tale personalizate elementele brandului tau (culori, sloganul si logo-ul). Astfel, userilor le va fi foarte usor sa-ti recunoasca afacerea si sa capete incredere in ea.
Daca vrei sa te ajutam sa cresti traficul, clientii si vanzarile prin remarketing, tot ce trebuie sa faci este sa ne contactezi! Rezultatele nu vor intarzia sa apara!

Related Blogs

Posted by Beniamin | octombrie 19, 2018
Afla de la noi de ce iti respinge Facebook reclamele. Ce trebuie sa faci
Faptul că Facebook devine din ce în ce mai selectiv și mai riguros în ceea ce priveste modul de utilizare a serviciului său de publicitate – Facebook Ads, nu mai...
logo
Posted by Sinziana Staicu | octombrie 11, 2018
De ce e important pentru logo-ul brand-ului tau sa fie in format vectorial?
De ce e important pentru logo-ul brand-ului tau sa fie in format vectorial? Valoarea unui logo vectorial se bazeaza pe flexibilitatea si scalabilitatea acestuia. Flexibilitatea unui logo vectorial este data de...