De ce merită să investești în crearea și creșterea unui brand pe termen lung

servicii de branding

Crearea și dezvoltarea unui brand puternic necesită o abordare atotcuprinzătoare, începând cu elaborarea unor strategii corecte pe termen mediu și lung, utilizarea unor servicii de branding, tactici moderne, de promovare a imaginii generale a companiei, inclusiv stabilirea unui buget bine dimensionat pentru publicitatea de diferite tipuri. Contrar a ceea ce se crede de obicei, o marcă nu capătă notorietate prin difuzarea de nenumărate reclame, cumpărate la un preț cât mai scăzut și promovate în exces, ci din cu totul alte elemente prețioase.

Un brand cu notorietate, cheia succesului în afaceri
O marcă este un capital propriu al unei companii care mărește valoarea produselor și serviciilor pe care le produce respectivul agent economic.

În contextul marketingului secolului 21, brandul este un indicator de bază al valorii unei firme.

Companiile cu un brand puternic sunt considerate mai puțin riscante decât cele care au un brand mai slab pe piețele de capital, deoarece perspectiva unei reveniri în atenția consumatorilor după o perioară de criză este mai probabilă și îndepărtează destul de mult spectrul sumbru al falimentului.

O notorietate reală a unui brand nu se câștigă totuși peste noapte, e nevoie de servicii de branding și de timp. Uneori chiar de 3 – 5 ani. Dar rezultatele merită din plin începerea și continuarea fără sincope a acestui proces esențial pentru orice companie ce vrea să se poziționeze în top pe nișa sa de activitate.

Puterea brandului este determinată de mai mulți factori cheie:

1.beneficiile funcționale;

2. beneficiile emoționale semnificative;

3. educerea costurilor;

Forța unui brand de succes rezidă în încrederea pe care o au beneficiarii în produsele și serviciile oferite de către compania respectivă, de aceea este foarte important pentru o firmă ca să creeze ceea ce specialiștii numesc capitalul de marcă, adică totalitatea activelor și pasivelor asociate cu brandul respectiv.

Notorietatea brandului este legată de poziționarea mărcii  în mintea beneficiarilor, de recunoașterea ușoară, de o amintire spontană.

O strategie de succes orientată spre creșterea gradului de conștientizare a brandului de către consumatori se face în mod obligatoriu în colaborare cu o agenție de publicitate bună, deoarece reputația nu se poate obține la întâmplare, ci se construiește științific, pas cu pas, de către specialiști în domeniu care chiar știu ce înseamnă să ofere servicii de branding eficiente.

Brandul, pe care mulți îl reduc la marcă (deși este mult mai mult decât atât)  reprezintă modul în care clientul percepe produsul/serviciul oferit de companie.

Un brand puternic este ușor recunoscut, iar oamenii tind să facă afaceri (să cumpere, să vândă, să intre în relații de parteneriat) mai degrabă cu acele companii pe care le cunosc, deoarece se simt mai confortabil, decât cu firme fără o bună poziționare pe piață.

În sens restrâns, brandul te ajută să te diferențiezi de concurență, într-un mediu de business extrem de dur, atât la nivel intern, dar mai ales la nivel internațional, într-o perioadă în care piețele s-au globalizat.

Orice brand de succes are în spate o legendă și servicii de branding eficiente

Un brand puternic este acela care le spune ceva despre companie oamenilor, le oferă elemente despre structura afacerii respective, pornind chiar de la simple elemente precum ar fi: logo-ul firmei, modul în care angajații răspund doleanțelor clienților online, telefonic sau „face to face” în magazinele tradiționale. Clienții știu chiar dinainte de a cumpăra un produs sau de a beneficia de un anume serviciu cam la ce se pot aștepta din partea companiei respective.

Nu există niciun brand renumit care să nu aibă în spate o legendă atent construită, care să nu fie cunoscută de clienți. Această istorie este elementul subiectiv care îi atrage emoțional pe unii oameni, îi determină ca să devină fanii unei anumite mărci de produse și/sau servicii, să creeze comunități pe rețelele sociale unde să împărtășească experiențele avute când au interacționat cu brandul respectiv, fapt ce duce la creșterea gradului de viralitate al brandului respectiv.

Un brand cu notorietate are șansa de a lucra cu cei mai buni oameni de pe piață, deoarece personalul angajat va fi acela care aderă în cel mai înalt grad la valorile organizaționale ale companiei.

O idee genială stă la baza oricărui brand de top

Cel mai bun branding este acela creat și dezvoltat pornind de la o idee puternică, pe care personalul companiei o poate susține și dezvolta. Și care, reprezintă un fir călăuzitor ce nu permite derapaje pe parcursul derulării business-ului. O promisiune de loialitatea făcută clienților finali, colaboratorilor, partenerilor de afaceri.

Dezvoltarea unui brand se face în timp, pe baza unor servicii de branding complexe. Este o practică cuprinzătoare cu obiective clare, ce trebuie să conducă la:

– creșterea gradului de cunoaștere a mărcii;

– creșterea unui website de firmă ușor recognoscibil care educă și informează clienții;

– creșterea angajamentului social prin publicitate socială;

– crearea unui logo și a altor materiale colaterale care să susțină mesajele și identitatea mărcii.

Descoperirea strategiei brand perfecte semnifică  transformarea ideilor în realitate pornind de la logo și alte elemente esențiale pentru identitatea unei mărci: website, cărți de vizită, foi cu antet, plicuri pentru promovare și alte produse personalizate de birotică, acțiuni pentru creșterea prezenței în online, campanii de creștere a traficului pe site și creșterea segmentului de clienți etc.

Spor la Brand şi Branding! Iar dacă ți-a plăcut articolul de azi, arată-le și prietenilor tăi, poate și afacerile lor au nevoie de servicii de branding!

 

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

browser Internet
Posted by Beniamin | octombrie 31, 2018
Chrome, Firefox si Internet Explorer – ce crezi ca utilizeaza romanii fata de alte tari europene?
Topul preferintelor la capitolul - browser Internet - a inceput cu Internet Explorer, care era lider absolut, la putin timp de cand s-a facut cunoscut.  Atunci, in vremurile de glorie,...
promovare Facebook
Posted by Beniamin | octombrie 19, 2018
Afla de la noi de ce iti respinge Facebook reclamele. Ce trebuie sa faci
Faptul că Facebook devine din ce în ce mai selectiv și mai riguros în ceea ce priveste modul de utilizare a serviciului său de publicitate – Facebook Ads, nu mai...
logo
Posted by Sinziana Staicu | octombrie 11, 2018
De ce e important pentru logo-ul brand-ului tau sa fie in format vectorial?
De ce e important pentru logo-ul brand-ului tau sa fie in format vectorial? Valoarea unui logo vectorial se bazeaza pe flexibilitatea si scalabilitatea acestuia. Flexibilitatea unui logo vectorial este data de...