Cum se monitorizeaza viteza de incarcare a unui site – Page Speed Insights

viteza de incarcare site

59% din totalitatea site-urilor construite pe un CMS folosesc platforma WordPress, ceea ce il face cea mai faimaosa platforma de construire a site-urilor din lume. Și nu este greu de inteles de ce. WordPress a reusit sa devina cea mai familiara platforma de construire a site-urilor, fiind printre primele platforme care au oferit posibilitatea oricarui cetatean al lumii sa isi construiasca de la zero un website gratuit, simplu si rapid. Iar optimizarea acestora astfel incat sa creasca viteza de incarcare site, nu poate fi decat o idee grozava. De ce? Pentru ca Google anunta inca din 2010 ca viteza de incarcare  site devine un factor de ranking.

Page Speed Insights este un instrument online care masoara performanta unei pagini web. Atat pe mobil cat si pe desktop, oferind un scor de la 0 la 100 de puncte. Cu cat pagina ta se incarca mai repede, cu atat scorul este mai mare. Un punctaj de 80 indica faptul ca pagina se incarca repede şi experienta utilizatorilor este una pozitiva. Deci, retine ca vorbim in articolul de azi despre Page Speed – metricul Google, nu despre viteza paginilor unui site.

Dupa ce analizeaza site-ul, Google ofera si cateva directii pe care sa le urmezi pentru a creste cat mai mult punctajul. Aplicarea acestor optimizari imbunatatesc si viteza paginii.

Hai sa vedem cum se optimizeaza un site WordPress pentru Google PageSpeed.

Pasul 1:  HTTPS

Comutarea adresei la HTTPS creeaza redirecționarea 301, iar rezultatele oferite de Page Speed vor fi automat mai mari.

 Pasul 2: Optimizarea imaginilor

Cei care ati incercat Page Speed Insight ati observat ca imaginile sunt frecvent cauza incetinirii incarcarii paginilor. Pentru imagini exista doua categorii de erori:

  • Redimensionarea

Daca primiti aceasta eroare, inseamna ca imaginile sunt fizic mai mari decat trebuie sa fie. Acest lucru se intampla foarte mult in WordPress, atunci cand o imaginea este adaugata la Biblioteca Media si plasata pe pagina la o dimensiune mult mai mare decat trebuie sa fie pentru dimensiunile pe care le ocupa.

  • Comprimarea

Imaginea se comprima pentru a elimina orice date referitoare la aparatul utilizat, diafragma, data si alte lucruri stocate in imagine, care nu sunt utile.

Pasul 3: Memoria cache a browserului

Cu aceasta functie putem sa marim viteza de incarcare site, stocand anumite resurse in browser,  specificand  o anumita perioada de timp pentru care dorim ca acestea sa fie memorate. Astfel, un utilizator care a mai vizitat in trecut acelasi site, nu va mai fi nevoie sa descarce din nou toate resursele.

Adaugarea acesteia se face extrem de usor indiferent ca folosim un plugin sau chiar daca alegem sa facem totul manual.

Exista doua metode care se folosesc la configurarea memoriei cache a browserului: configurarea directa in fisierul .htacess si prin intermediul unui plugin (exemplu – noi folosim W3 Total Cache).

Pasul 4: Timpul de raspuns al serverului

Analizati timpul de raspuns al serverului si studiati factorii care afecteaza incarcarea lenta a site-ului: puteti implementa doar modificari cu configurare sau puteti face un upgrade de server dupa caz. Instalati modulul WP Super Cache, apoi configurati-l. O alta metoda de a imbunatati timpul de raspuns ar fi alegerea unui server mai rapid. Apoi, fa din nou o verificare cu Page Speed sa vezi cum creste punctajul obtinut.

Pasul 5: Minimizarea

Daca ati vazut vreodata fisierele care alcatuiesc pagina dvs. web, veti vedea ca majoritatea au mai multe linii si spatii goale. Fiecare dintre acestea adauga octeti in fisiere. Eliminarea acestor octeti este denumita minimizare.

Cele trei tipuri care se aplica site-urilor WordPress sunt:

  • Codul propriu-zis al paginilor.
  • Cod in foile de stiluri.
  • Codul din diferitele scripturi.

IMPORTANT: Vizitati paginile site-ului care se bazeaza pe ele pentru a va asigura ca acestea continua sa functioneze corect.

In loc de concluzii:

Analizand fiecare recomandare pe care o va oferi Google, modificand codul, comprimand imagini, CSS, Java Script, HTML, activand memoria cache poti obtine un scor cat mai bun, care se va traduce intr-o viteza de incarcare site mai rapida si o experienta de utilizare pozitiva.

In mod clar, site-ul tau nu trebuie doar sa arate bine si sa furnizeze continut sau informatii de calitate, el are nevoie, de asemenea, sa se incarce rapid pentru a face pe oameni sa ramana.

Studiile facute au demonstrat ca: o secunda de intarziere a incarcarii site-ului poate duce la:

  • 11% mai putine vizualizari de pagina
  • scadere de 16% a satisfactiei vizitatorilor
  • scadere de 7% a conversiilor. Deci daca si site-ul tau are probleme legate de viteza de incarcare, ar fi indicat sa actionezi chiar acum!

Un timp crescut de asteptare pentru incarcarea siteului nu face doar ca vizitatorii sa renunte la a mai vizita siteul dar ne poate afecta si pozitia in motoarele de cautare. Acest aspect este complet indezirabil, mai ales ca o viteza de incarcare a unui site mult prea mica ne poate anula toate celelalte eforturi de a optimiza cat mai bine siteul pentru SEO.

Voi ce masuri ati luat pentru cresterea vitezei de incarcare site? Daca vrei, dupa ce iti verifici site-ul aici, poti sa ne impartasesti rezultatele testelor tale in comentariile de mai jos.

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

servicii seo 2019
Posted by Beniamin | noiembrie 21, 2018
Ghid Servicii SEO 2019 – Tu esti pregatit?
Ghid Servicii SEO 2019 - Tu esti pregatit? Incet, incet ne pregatim de rapoartele de final de an. Tragem linie, vedem ce strategii au avut rezultate mai bune, realizam grafice...
browser Internet
Posted by Beniamin | octombrie 31, 2018
Chrome, Firefox si Internet Explorer – ce crezi ca utilizeaza romanii fata de alte tari europene?
Topul preferintelor la capitolul - browser Internet - a inceput cu Internet Explorer, care era lider absolut, la putin timp de cand s-a facut cunoscut.  Atunci, in vremurile de glorie,...
promovare Facebook
Posted by Beniamin | octombrie 19, 2018
Afla de la noi de ce iti respinge Facebook reclamele. Ce trebuie sa faci
Faptul că Facebook devine din ce în ce mai selectiv și mai riguros în ceea ce priveste modul de utilizare a serviciului său de publicitate – Facebook Ads, nu mai...