Identitatea vizuală este o combinație de grafică, imagini, culori și fonturi care ajută publicul să remarce brandul și să se identifice cu produsele/serviciile acestuia. Aceasta trebuie să fie simplă, echilibrată și relevantă pentru clienți, dar mai ales în armonie cu strategia de brand. Astfel, o imagine vizuală realizată în mod corect va reuși să creeze fidelitate și loialitate, câștigând încrederea clienților pe termen lung.
Dacă ești în mijlocul unei campanii de rebranding sau lucrezi la crearea unei identități vizuale de la zero, există multe lucruri la care trebuie să te gândești. Ce incluzi? Cine se ocupă de design? Ce vrei să obții? Este o provocare distractivă – care poate fi, de asemenea, foarte intimidantă. Însă, nu trebuie să îţi faci griji. Dacă nu știi de unde să începi sau te simți copleșit de proces, ești în locul potrivit.
Chiar dacă brandurile au nevoi diferite atunci când vine vorba de o identitate vizuală (de exemplu, un Lean Startup vs. o corporație globală), orice companie trebuie să înceapă cu elementele de bază – logo, fonturi, culori, motive grafice, imagini, layout-uri etc. Îmbinate eficient, toate aceste elemente creează o imagine unitară și determină publicul să recunoască brandul cu ușurință.