d

Noi suntem EBEN 

Conteactează-ne

Image Alt

Creare Nume Brand

Creare denumire brand (naming)

În general, atunci când se ocupă de lansarea unei afaceri, antreprenorii nu acordă prioritate unui aspect foarte important – denumirea firmei sau a brandului.

În primul rând, există o diferență între denumirea firmei și cea a brandului, pentru că da, ele pot să difere. Numele firmei este acel nume pe care trebuie să îl înregistrezi la Registrul Comerțului. Acesta apare pe certificatul constatator pe care îl primești după înregistrarea afacerii și este numele de firmă sau SRL-ul de pe care îți vei desfășura activitatea în mod legal.

Numele brandului este în schimb unul dintre elementele reprezentative pentru afacerea ta și poziționarea acesteia pe piață. Acesta funcționează în sinergie cu filosofia, valorile și misiunea businessului tău, conturând astfel o identitate de brand solidă.

Dacă denumirea firmei de pe care facturezi nu este importantă, când vine vorba de numele pe care îl promovezi în mediul online, acesta contează. Acesta te diferențiază de concurență și te conectează cu publicul vizat.

Elegant speaker presenting financial statistics to young managers at conference
Idea concept on black background
Search engine home page with search bar on a browser window, a user is entering a query, collage and paper cut composition
Group of diverse coworkers walking down the stairs in an office, holding paper cups

De ce criterii trebuie sa ții cont atunci cand iti alegi un nume de brand?

Denumirea trebuie să sune bine când o spui cu voce tare

Imaginează-ți momentul în care prezinți serviciile sau produsele firmei tale unui posibil client. Cum va percepe acesta numele de brand? 

Pentru un impact pozitiv, asigură-te că denumirea pe care o creezi se pronunță și se scrie ușor, este originală, memorabilă și nu are semnificații nedorite. Astfel, atunci când pronunți numele ales, acesta trebuie să sune bine și să fie ușor de reținut.

Toate aceste lucruri contează atunci când te promovezi prin reclame care rulează la radio, tv sau în mediul online.

Gândește un nume care are o însemnătate sau a cărui idee duce spre un beneficiu

Unele denumiri de firme îți transmit informații despre activitatea acestora din momentul în care le auzi pentru prima oară. 

Nu încerca să creezi un nume de afacere prea general, care să fie legat de funcționalitatea brandului sau de domeniul în care îți desfășori activitatea. Acesta poate fi limitativ și firma nu va putea intra pe alte piețe în momentul în care vei avea posibilitatea de a te extinde.

Dacă denumirea firmei tale este una abstractă, nu îți face griji. Poți să folosești un slogan în care să spui clienților ceea ce faci.

Găsește un nume care poate fi marcă înregistrată

Fie că pornesti o afacere și îți propui să crești și să ajungi în topuri pe plan național, fie că îți dorești să derulezi un business liniștit în orașul de rezidență, trebuie să găsești un nume de afacere care poate fi înregistrat la OSIM (sau la alte instituții dacă vrei să fie înregistrat la nivel european sau internațional). 

Verifică dacă mai există denumirea pe Google

Google reprezintă cel mai simplu mod prin care poți verifica dacă numele de brand la care te-ai gândit este original. Acest pas este foarte important deoarece îți spune dacă intri în concurență pe denumire cu alte businessuri naționale sau internaționale cu o poziție consolidată pe piață. Acestea te pot ataca și impune să schimbi numele firmei dacă au o marcă înregistrată cu denumirea ta. De asta este important să  găsești un nume care poate fi înregistrat la OSIM.

Verifică dacă este disponibilă denumirea ca domeniu .ro

Dacă ești antreprenor în România sau în altă țară este indicat să ai un website pe care să îl denumești exact cum se numește afacerea .ro. În acest mod simplu, clienții își vor aminti doar numele afacerii și extensia .ro, sau altă extensie de țară în cazul în care ești în străinătate.

Evită o denumire care este greu de pronunțat, de scris și reținut

Dacă deții o afacere în România și te gândești la o denumire într-o limbă străină, este foarte bine. Cu toate acestea, trebuie să ai grijă la alegerea cuvintelor, la denumirile care conțin litere precum y, k, w, mai puțin întâlnite în limba română. De asemenea, alăturarea a două litere de același fel este posibil să afecteze în momentul în care clientul încearcă să te caute pe Google. 

De exemplu: Gândește-te la o denumire precum Goodwill. Pentru cunoscători, acest cuvânt sună bine și are o conotație pozitivă. Pe de altă parte, oamenii care nu cunosc limba engleză vor reține cuvântul ca Guduil dacă îl aud la radio sau la o altă persoană. În plus, probabilitatea ca aceștia să țină minte denumirea Goodwill este destul de mică (binențeles, de către românii care nu vorbesc limba engleză). 

Între cele doua variante de cuvinte sunt diferențe mari de scriere și Google nu o să-l ajute pe client cu sugestii în cazul în care introduce a doua variantă în motorul de căutare. Prin urmare, acesta nu o să găsească brandul Goodwill niciodată.

Cerere părerea unor persoane avizate

Dacă ai decis care sunt denumirile potrivite pentru brandul tău, poți începe să le testezi cu ajutorul colegilor, potențialilor clienți sau persoanelor cu experiență din lumea antreprenorială. Cere părerea unor oameni familiarizați cu modul în care se desfășoară un proces de branding de succes. Cu cât mai multe păreri avizate, cu atât mai bine. 

Chiar dacă în final decizia numelui îți aparține, sprijinul primit te va ajuta să alegi varianta câștigătoare. 

În cazul în care identificarea unei denumiri care să transmită valoarea, expertiza și originalitatea afacerii pe care o dezvolți este o povară, firma noastră oferă consultanță în acest domeniu și te poate ajuta.

Suntem pasionați de crearea de noi denumiri de firme, ne place să studiem piața în amănunt și să găsim denumirea care te-ar putea diferenția de competitori și care te-ar putea propulsa pe piață.

Contactează-ne pentru mai multe detalii.